Filled Under:

Zila Bakarin Kesal Dituduh Jadi Penghasut


Zila Bakarin kesal apabila dituduh cuba menghasut pelakon-pelakon lain meminta bayaran tertunggak daripada seorang produser. Pelakon Zila Bakarin berasa kesal apabila mendapat tahu dia kononnya cuba memburukkan seorang produser yang tidak menjelaskan bayaran lakonan kepada artis -artis lain.

Zila atau nama sebenarnya Rosmawati Bakarin, 39, berkata, dia juga terkejut apabila dituduh menyampaikan berita tersebut kepada media sehingga ia keluar di ruangan pojok di sebuah akhbar mingguan pada Ahad lalu. "Bertahun-tahun bekerja di bidang ini (lakonan), saya tidak pernah memburukkan sesiapa dan kenapa tiba-tiba cerita ini timbul?

"Saya seorang yang berterus terang jika tidak berpuas hati dengan sesiapa. Tidak perlu untuk saya sampaikan kepada mana-mana pihak semata-mata mahu memburukkan orang," katanya yang dihubungi mStar Online pada Isnin. Ahad lalu, Zila telah memuat naik sebuah foto di akaun Instagram miliknya yang menunjukkan perbualan Whatsapp seorang produser dan rakan artisnya yang menuduh dia menyebarkan cerita buruk lelaki berkenaan kepada pihak media.


Foto yang dimuat naik di laman Instagram milik Zila Bakarin.Berita tersebut telah dikeluarkan di ruangan pojok akhbar mingguan berkenaan mengatakan produser tersebut tidak menjelaskan bayaran lakonan kepada pelakon-pelakon yang terlibat dengan sebuah drama terbitannya di mana ia yang sepatutnya telah dijelaskan Januari lalu.

Tambah Zila, sepatutnya produser yang enggan didedahkan identiti itu yang patut berasa serba salah kerana tidak menjelaskan bayaran kepada pelakon-pelakon yang terlibat, sebaliknya dia pula yang dipersalahkan. "Saya malas nak beri komen sebenarnya kerana tidak mahu mengaibkan sesiapa. Nak bawa kes ini ke mahkamah pun saya tidak ada duit.

"Diakui memang sebelum ini saya sering mendesak produser berkenaan untuk menjelaskan bayaran saya. Sehingga saya dah letih nak mesej dia. Jadi sejak Februari lalu kalau tak silap saya sehinggalah sekarang saya tidak menghubunginya langsung.

"Tiba-tiba dia nak salahkan saya kerana buat cerita. Secara logiknya, siapa yang perlu dipersalahlkan? Saya hanya meminta hak saya itu sahaja," tegasnya. 
mstar




0 comments:

Post a Comment