Filled Under:

#MH370: ADAKAH LAUTAN HINDI SEDALAM INI?


Subahanallah! Sungguh hebat dan menakjubkan ciptaan Allah! Sesungguhnya tidak tercapai pemikiran seorang manusia. Mari kita lihat beberapa fakta tentang laut dalam ini.

Bagaimanalah hendak mencari sesuatu yang terjatuh ke dalam laut yang sedalam ini. Allahuakbar! Kepada Allah kita berserah.

Dalam kan?

Sesungguhnya kedalaman laut yang sebenar masih belum diketahui oleh manusia. Menurut cerdik pandai yang di temuramah di astro awani, tekanan akan diserap oleh objek atau badan manusia yang terus menjunam kedasar lautan iaiatu setiap 10 meter dalam. Semakin dalam, semakin berganda tekanan yang diterima oleh tubuh manusia atau objek tersebut. Tekanan yang terlalu kuat akan menyebabkan badan atau objek itu hancur berkecai seperti tembikai ini.


Pandangan mata kita yang telah jatuh jauh ke dalam laut dalam tanpa cahaya akan kegelapan yang gelap. Gelita sangggggaaaaatttttttttttttttttttttttttttttttttttt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Gelap sangat tanpa melihat apa langsung. Adakah dikubur nanti akan gelap begini jugak? Jika siapa yang membaca Al-Quran, kuburnya akan diterangi oleh cahaya.

Wajah-wajah makhluk yang berada di dasar lautan laut yang sangat dalam adalah seperti ini.







Cacing laut yang sebesar tali.








Oleh kerana tiada pancaran matahari yang dapat menembusi dasar laut, maka tiada pokok yang boleh hidup. Jadi, semua haiwan di dasar laut adalah karnivor termasuk haiwan cute dekat bawah ni..


Tapak sulaiman ini tengah memakan bangkai ikan paus... Lagi best, terdapat rekahan asid sulfurik yang amat panas di dasar laut yang mana sudah memadai untuk membuatkan wajah korang berpisah dengan tengkorak...


Dilaporkan bahawa, manusia hanya mengkaji dasar laut kurang daripada 5%. Jadi, banyak lagi keajaiban ciptaan Allah S.W.T yang belum kita kaji. Subhanallah. captainpurba




0 comments:

Post a Comment