Filled Under:

Perbezaan Antara Wanita Manis, Cantik dan Seksi


Pelbagai macam jenis wanita yang terdapat dalam lingkungan masyarakat, seperti wanita manis, wanita cantik, wanita seksi, dan sebagainya lagi. Tetapi tiga jenis wanita yang menjadi idaman kebanyakan kaum lelaki adalah wanita cantik, wanita manis dan wanita seksi. Sehingga banyak kaum wanita yang ingin menjadi salah satu dari ketiga 'jenis' tersebut.


WANITA MANIS


Wanita Manis merupakan jenis wanita yang memiliki kecantikan semulajadi, dan lebih menonjolkan kecantikan dalam berperilaku, bergaul dan berkata-kata atau sering dikenal dengan inner beauty. Jenis wanita manis menduduki posisi pertama sebagai jenis wanita idaman kaum lelaki. Sebabnya wanita jenis ini pandai membawa diri dalam lingkungan pergaulan, tidak hanya menonjolkan kecantikan fizikal sahaja, jadi dapat bergaul dari segala macam lingkungan pergaulan. Banyak pula yang beranggapan bahawa wanita manis memiliki kecantikan yang tidak membosankan dibandingkan jenis-jenis wanita lainnya, sebab tanpa mereka dapat tampil mempesona dengan aura kecantikan dalam diri yang terpancar tanpa menggunakan hiasan wajah yang berlebihan.


WANITA CANTIK


Wanita Cantik merupakan jenis wanita yang memiliki paras wajah yang cantik, menawan dan mempesona dan memiliki penampilan yang menarik. Wanita cantik biasanya pandai berdandan baik dalam merias wajah atau memperbaiki penampilan. Kebiasaan yang paling digemari adalah melakukan perawatan dan perbaikan penampilan dan kecantikan, baik di rumah, saloon atau klinik kecantikan. Mereka biasanya sangat menjaga kecantikan wajah, kadang tumbuh jerawat pada wajah menjadi masalah besar bagi mereka. Kebanyakan lelaki merasa bangga bila memiliki pasangan jenis wanita cantik.


WANITA SEXY


Wanita Seksi merupakan jenis wanita yang memiliki penampilan atau postur tubuh yang ideal, dan mereka juga dalam berpakaian cenderung menonjolkan setiap lekuk tubuh yang menawan. Sehingga wanita seksi sangat percaya diri, bersifat terbuka dan sangat memperhatikan bentuk tubuh mereka, ketika berat badan mereka naik beberapa kilo akan menjadi masalah besar bagi mereka. Wanita seksi memenuhi semua kriteria bentuk tubuh wanita ideal dari sudut pandang kaum lelaki.




0 comments:

Post a Comment