KJ Sebak Anaknya Keduanya Seorang Autisme

KUALA LUMPUR - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar tidak dapat mengawal perasaan sedihnya ketika sesi 'kupas buku' yang dibacanya.

Menurutnya buku berjudul Uniquely Human mengingatkan tentang kanak-kanak autisme membuatkan beliau lebih memahami anak keduanya, Timor Abdullah, 8.

"Saya minta maaf saya agak emosi hari ini sebab anak saya sendiri...saya tidak memahami kenapa dia (anaknya) begitu tapi ada pendekatan yang saya cuba fahami melalui buku ini di mana kita perlu faham apa yang dia rasa.
"Jadi, buku ini sangat penting kepada saya selain daripada melihat dari sudut lain bagaimana ibu bapa perlu memahami anak-anak mereka yang istimewa ini di mana anak-anak ini sangat unik," katanya sebak yang menarik perhatian penonton pada majlis perasmian kupas buku itu.

Katanya, buku itu membuka matanya yang sebelum ini tidak dapat melihat di sebalik keistimewaan anaknya itu.

"Buku ini mengubah hidup saya, mengubah cara saya mendekati anak saya sendiri dan bagaiman saya memahami dia tanpa cuba mengubah dia menjadi seperti anak-anak lain yang normal," katanya.


Gigolo Termahal Di Dunia Di Bayar RM 800 Ribu Untuk 1 Malam! Saksikan Apa Yang Beliau Ada Tiada Pada Lelaki Melayu.!

Hikaru Aizawa, lelaki dari Jepun menjadi gigolo termahal di dunia dengan bayaran USD200 ribu satu malam untuk “ditiduri” oleh pelanggan wanita. Ramai yang melanggannya kebanyakan dari golongan 30an (MILF), cantik dan belum mempunyai anak.

Hikaru kini menjadi Gigolo Jepun Paling Mahal Di Dunia, padahal dulunya dia merupakan bekas seorang jurujual. Kini dengan pekerjaaan barunya, hanya dengan satu malam saja mampu mengaut USD200 ribu.
Perkhidmatan yang diberikan hanya sekadar untuk menemani keluar makan malam, minum di bar atau berjalan-jalan menghabiskan waktu semalaman. Anehnya, rata-rata wanita yang menggunakan “khidmatnya” tidak semua menginginkan hubungan seks.

Hikaru berkata, para wanita yang kesepian ini sebenarnya lebih memerlukan perhatian untuk mengisi kekosongan, tanpa ragu dan takut mereka banyak menceritakan tentang rahsia rumah tangga mereka kepada Hikaru.
Masalah yang sering dibicarakan tidaklah sepening masalah menteri kewangan, namun lebih kepada masalah kekurangan layanan batin. Suami mereka jarang pulang kerana sibuk mencari wang setiap hari, mereka terasa diabaikan dan tiada lagi tempat untuk berborak.

“Wahai kaum lelaki, sedarkah anda, isteri anda memang memerlukan wang tapi ada lagi yang lebih “Penting” diperlukan lebih daripada itu, mereka inginkan anda mendengar luahan perasaan hati mereka. Mereka tidak mahu anda sisihkan waktu untuk menemani diri mereka hanya kerana kesibukan mencari wang. Mereka ingin dimanja seperti anak kecil dan menghabiskan waktu untuk bersama anda seperti saat-saat ketika mula bercinta. Ingatlah pesanku”, kata Hikaru Aizawa. – CARI Infonet

Sumber


Isteri Hafidz Yang Korang Kritik Cakap Tak Cantik Tu, Bukan Calang-Calang Orangnya..Ko Hado?

Rupa-Rupanya Isteri Hafidz Bukan Calang2! Dia Dedahkan Biodata Lengkap Isterinya Untuk Memenuhi Semua Pihak!
Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera Tuan-Tuan / Puan-Puan, pihak Media dan semua peminat yang dih0rmati, "Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah SWT kerana dengan izinNya Majlis Pernikahan saya dengan Nurul Shuhada Binti Mat Shukri telah selamat dilangsungkan.

Majlis yang diraikan secara sederhana ini berjalan dengan lancar dan sempurna pada jam 11.00 pagi, 30 April 2016 di Perlis dan telah dihadiri 0leh keluarga dari kedua-dua belah pihak.

Untuk makluman, saya dan Shu telah berkawan lebih dari 3 tahun iaitu sebelum saya menceburi bidang lak0nan lagi. Kami berkenalan semasa sama-sama menuntut di Malaysia Science University di Shah Alam. Pada 30 N0vember tahun lepas, kami telah bertunang dan merancang untuk berkahwin pada tahun ini.

Hafidz juga menjelaskan hubungannya dengan dan Nurul terjalin kira-kira tiga tahun lalu ketika sama-sama menuntut di Universiti Sains Malaysia (USM).

Isteri hafidz Mempunyai ijazah sarjana muda dari Universiti Sains Malaysia....


Isteri Syaitan! Sering Bawa Phone ke Tandas. Kantoi Melakukan Video Call Tanpa Seurat Benang Dengan Skandal.!

Isteri curang lebih banyak mengundang penceraian berbanding suami curang

Kes penceraian yang disebabkan oleh kecurangan semakin menjadi-jadi. Terlalu banyak kes dalam simpanan fail rujukan kami, dari kes yang melibatkan artis, melibatkan ahli perniagaan, melibatkan para pemimpin negara bahkan juga pasangan biasa.

Kali ini ingin admin pautkan fenomena ini melalui satu kisah benar yang dikirim kepada kami ini secara lengkap untuk renungan kita bersama. Bacalah dengan hati terbuka dan teliti pelajaran yang kami kongsikan di hujungnya. Kami hilangkan ‘nama penulis’ untuk mengelak fitnah.

Kisah benar isteri curang – wajib baca!!!

Saya bekerja sebagai seorang ketua eksekutif di sebuah syarikat swasta. Isteri saya adalah juru audit di sebuah syarikat swasta juga. Kami mempunyai seorang anak perempuan yang kini berumur 13 tahun. Dialah buah hati saya dunia dan akhirat.

Kisah ini terjadi pada dua tahun lepas. Saya perhatikan sikap isteri saya tak macam biasa. Saya dapat kesan perubahan sikapnya kerana dah lebih 10 tahun kami bersama. Mana tidaknya, kadangkala saya sembunyi-sembunyi perhatikan tingkah lakunya. Saya lihat dia semakin gemar membawa handphonenya kemana-mana walau ke bilik air. Saya cuba mintak nak lihat handphonenya tetapi berjuta alasan yang dia berikan. Saya dah terfikir macam-macam. Saya cuba selami apa yang dia alami tetapi gagal. Nampak seperti dia menyembunyikan sesuatu dan layanannya juga tidak seperti dulu.

Sebelum ini, bila saya buat lawak, pasti dia yang akan ketawa dahulu walau pun cerita yang saya nak sampaikan belum habis lagi. Kini, setakat ketawa kecil untuk ambil hati saya saja. Soal atas katil pun begitu, dalam sebulan sekitar 5 kali yang saya minta cuma sekali yang saya dapat. Itu pun rasa macam beraksi dengan patung. Kalau dulu, bila saya mintak 5 kali, 8 kali pun dia sanggup walaupun dia sampai susah nak bangun pagi tapi sekarang nyata berbeza.

Suatu hari, mungkin tuhan nak kabulkan doa saya supaya diberi petunjuk dalam menghadapi situasi ini. Isteri saya mandi dan tertinggal handphonenya dalam laci. Saya yang sedang bersiap nak pergi kerja terdengar handphonenya berbunyi tanda ada mesej diterima. Terus saya capai handphonenya dan buka peti mesejnya. Tiada nama terpapar, cuma nombor sahaja. Saya cepat-cepat catat nombor handphone yang tertera. Kemudian saya baca isi mesejnya. Kesangsian saya mula memuncak bila terbaca mesejnya yang berbunyi “lepas kerja tunggu kat tempat biasa”. Hati saya mula bergelora dan fikiran mula bercelaru. Tapi saya tahankan dan cepat-cepat padam mesej tu dan letakkan kembali handphone tu ditempatnya. Perlahan-lahan saya keluar dari bilik dan bersarapan.

Semasa saya bersarapan isteri saya siap mandi dan kemudian dia bersarapan bersama-sama saya. Saya cuba tahankan perasaan saya ketika itu dan buat macam tidak ada apa-apa yang berlaku. Kemudian kami pergi kerja menaiki kereta masing-masing. Sebelum itu, saya bawa bersama viewcam untuk digunakan sebagai pengumpul bukti.

Petang itu saya menantikan kelibat isteri saya selepas waktu kerja dengan menunggu di hadapan pejabatnya di dalam kereta yang saya pinjam dari rakan. Saya tidak gunakan kereta saya, takut isteri saya perasan. Hati saya bergelora apabila terlihat isteri saya keluar dari pejabatnya dan terus menuju ke arah kereta yang tidak saya kenali. Nampaknya kereta tersebut telahpun menunggu isteri saya sebelum saya sampai.

Saya perhatikan kereta tersebut meninggalkan perkarangan pejabat isteri saya. Dengan berhati-hati saya ekori kereta tersebut dalam jarak yang selamat. Tiba-tiba handphone saya berdering, rupanya isteri saya telefon saya. Saya pelik, adakah dia dapat menghidu perbuatan saya. Saya jawab panggilannya dan hati saya hancur apabila dia memberitahu bahawa pada hari itu dia balik lewat dan ada meeting katanya. Bila saya tanya dia berada di mana, dia kata sedang bekerja di pejabat. Sungguh pilu hati saya melihat isteri saya berbohong.

Saya kuatkan semangat ingin membongkar apa sebenarnya yang terjadi dengan isteri saya. Saya ekori hingga ke sebuah restoran yang terkenal. Saya lihat isteri saya keluar dari kereta dan menuju ke restoran berkenaan bersama seorang lelaki yang saya rasa jauh lebih muda dari isteri saya. Setelah mereka masuk, saya mencari sudut yang memudahkan untuk saya memerhatikan mereka. Hampir 3 jam saya lihat kemesraan mereka berdua. Kadangkala saya nampak lelaki itu seperti membetulkan tudung isteri saya dan mereka kadangkala ketawa kecil. Entah apa yang mereka bualkan saya pun tidak tahu. Berdosa saya pada hari itu kerana telah meninggalkan solat asar dan maghrib semata-mata mencari kebenaran.

Saya menunggu di dalam kereta sampai lenguh seluruh badan saya. Sekali sekala saya rakam perbuatan mereka di dalam view cam. Setelah sekian lama menanti, akhirnya mereka keluar dari restoran dan menuju ke arah kereta tadi. Saya rakam segala perbuatan mereka. Kemudian mereka bergerak menuju ke arah yang saya tidak pasti. Saya ekori lagi hinggalah saya tahu kemana tujuan mereka. Rupanya mereka kembali ke pejabat isteri saya tetapi melalui lorong belakang yang gelap dan sempit itu. Saya tidak dapat ikut kerana takut mereka sedar akibat lampu yang saya pasang.

Saya mengambil keputusan untuk berjalan menyusup ke tempat-tempat yang tersembunyi untuk merakam perbuatan mereka di dalam kereta di tempat yang gelap itu dengan meletakkan kereta saya di tempat yang sesuai. Suasana di lorong itu amat gelap. Yang kedengaran hanya deruman bunyi kereta lelaki tadi yang tidak dimatikan enjinnya. Saya cari tempat yang sesuai dan tersembunyi agar tidak disedari mereka. Saya hidupkan fungsi night vision yang mana saya dapat merakam setiap aksi mereka walaupun dalam keadaan yang amat gelap.

Bagai nak luruh jantung saya berdebar, amat terkejut bila mendapati mereka sedang #berasmara. Saya lihat mulut mereka bercantum dan setelah agak lama, saya lihat lelaki itu menurunkan tempat duduk yang diduduki oleh isteri saya. Saya agak mereka pasti sedang berbaring bersama dan terpaksa berdiri lebih dekat di tempat yang selamat untuk merakam apa yang mereka lakukan.

Hati saya hancur luluh pada ketika itu. Syaitan mula berbisik menyuruh saya menamatkan sahaja riwayat kedua-dua makhluk yang sedang berzina itu di situ juga, tetapi saya tetap bersabar dan terus merakam setiap perbuatan mereka. Saya sedar, tuhan menyebelahi saya. Kebencian saya meluap-luap. Terus saya padamkan view cam dan dengan berhati-hati saya berjalan kembali ke kereta. Selepas memulangkan kembali kereta rakan, saya pun memandu kereta saya pulang.

Dalam solat saya menangis dan berserah kepada allah untuk menegakkan jalan bengkang bengkok yang dicipta oleh isteri saya itu. Kemudian saya pergi ke bilik anak saya. Saya lihat anak saya sedang lena tidur. Sekali lagi saya menangis melihat anak saya yang tidak berdosa itu. Pada ketika itu saya terfikir, apakah dosa saya sehingga begini hebat dugaan tuhan kepada saya.

Apabila terdengar bunyi kereta isteri saya tiba di garaj, saya keluar dari bilik anak saya dan menuju ke pintu untuk membukakan pintu supaya isteri mudah masuk ke dalam. Isteri saya terkejut melihat saya masih belum tidur. Dia cuma tersenyum dan mengatakan banyak perkara-perkara berbangkit ketika mesyuarat yang membuatkan dia pulang lewat. Dalam hati saya menyumpah sendirian, perempuan laknat!!. Berani kau menipu hidup aku dan anak aku. Tetapi saya sembunyikan perasaan itu dengan tersenyum dan saya lihat pakaian dan tudungnya semuanya rapi seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku. Dasar perempuan jalang, tahu sahaja menyembunyikan perbuatan keji di jalan tadi.

Malam itu saya biarkan isteri saya tidur sendirian. Saya tidur menemankan anak saya didalam bilik anak saya walau pun pada malam itu, selepas isteri saya mandi, dia minta disetubuhi. Saya beri alasan saya penat, sedangkan saya tahu niatnya, untuk menyembunyikan angkara perbuatannya tadi. Manalah tahu jika ianya membuahkan hasil, sekurang-kurangnya dia dapat meyakinkan bahawa hasil itu adalah dari benih saya. Sudahlah, saya dah menjangkakan semua kemungkinan dan muslihat itu setelah melihat apa yang dia lakukan tadi.

Pada keesokkannya, saya ambil kesempatan untuk memasukkan apa yang saya rakamkan malam tadi ke dalam cd menggunakan laptop saya secara senyap. Pada sebelah petangnya saya berbincang bersama isteri saya berdua di dalam bilik. Saya bertanyakan adakah dia mahu jika saya menceraikannya jika dia sudah mempunyai lelaki yang lebih baik dari saya.

Dia menyangkal kata-kata saya dengan mengatakan saya kuat cemburu dan dia meyakinkan saya bahawa tiada insan lain dalam hidupnya melainkan saya sorang. Kemudian saya katakan kepadanya, bagaimana jika saya ada bukti yang menunjukkan bahawa dia berbohong. Pada ketika itu air muka isteri saya mula berubah. Seperti biasa, dia sengaja mengalihkan cerita. Saya yang sudah tidak dapat bersabar terus mengarahkannya mengemas pakaian dan memberitahu bahawa kami akan pulang ke rumah ibu bapanya pada hari itu juga.

Isteri saya terkejut dengan tindakan saya. Kemudian dia mula menanyakan berbagai soalan. Dari nada suaranya saya tahu, dia sedang dalam keresahan. Dia takut saya dapat menghidu perbuatannya. Saya terpaksa meninggikan suara akibat terdorong rasa marah yang teramat sangat. Tak pernah saya bersikap sebegitu selepas kawin cuma pada hari bersejarah itulah saya bertukar rupa sebentar. Kemudian saya meminta anak saya mengemas pakaiannya dan memberitahu bahawa kami akan pulang ke kampung.

Alangkah gembiranya anak saya, dapat berjumpa atuk dan neneknya yang dirindui. Tetapi hati saya menjadi sebak melihat telatah anak yang mash tidak mengerti erti hidup. Anak saya seakan mengetahui hati saya. Tiba-tiba dia berhenti melompat kegirangan dan dia terus menuju kepada saya sambil bertanya kenapa saya nampak sedih. Saya berkata saya letih tetapi anak saya kata saya tipu. Dia seboleh-boleh minta saya beritahunya kenapa perwatakan saya tidak seperti biasa.

Saya menjadi teramat sebak dan mengalirkan air mata. Seorang anak kecil menjadi terlalu prihatin dengan papanya. Saya peluk anak saya, saya cium dia. Saya beritahu dia bahawa nanti bila sampai rumah atuk dia akan tahu. Anak saya hanya mengangguk dan terus masuk ke biliknya mengemas pakaian selepas diminta oleh saya.

Dalam perjalanan kami tidak banyak berbual. Saya hanya menumpukan perhatian pada jalan raya dan hilang selera saya untuk berbual bersama isteri. Isteri saya tidak habis-habis bertanyakan kenapa saya membisu dan tidak banyak bercakap. Tetapi saya hanya diam. Cuma celoteh anak saya yang membuatkan saya kadang-kadang tertawa kecil.

Sampai di rumah mertua saya, mereka sungguh gembira melihat anak, menantu dan cucunya pulang. Terasa seperti tidak sampai hati untuk saya meluahkan apa yang terbuku di hati saya kepada mereka. Sehinggalah pada keesokkannya, selepas solat zohor saya meminta kedua-dua mertua saya dan isteri saya duduk di ruang tamu untuk membincangkan satu perkara. Isteri saya kelihatan tenang dan saya tahu, itu hanyalah luaran sahaja, sedangkan hatinya lebih berkecamuk akibat kecurangannya.

Akhirnya bapa mertua saya bertanya, apakah hajat sebenarnya saya memanggil mereka. Apakah perkara yang hendak dibincangkan. Saya seperti hendak menangis ketika saya bertanyakan kepada mereka, apakah pendapat mereka jika saya pulangkan kembali isteri saya kepada mereka. Mereka terkejut, begitu juga isteri saya. Kemudian mereka bertanya, apakah salah anak mereka sehingga saya ingin mengambil keputusan sebegitu rupa. Saya terdiam tidak terkata. Setelah berkali-kali dihujani soalan kenapa dan mengapa, akhirnya saya mengatakan bahawa isteri saya telah pun berzina dengan disaksikan oleh mata saya sendiri.

Mertua saya mengucap panjang. Mereka terus bertanyakan kepada isteri saya. Isteri saya menafikan sesungguh-sungguhnya sambil memeluk ibunya. Tidak cukup dengan itu, isteri saya terus mengatakan bahawa saya kuat cemburu dan mengatakan dia memang selalu pulang lewat malam tetapi atas urusan tugas, bukan berselengkoh orang lain. Mertua saya bertanyakan soalan bertalu-talu kepada saya dan isteri saya. Akhirnya saya pergi ke kereta, mengambil cd dan saya pasangkannya di vcd player yang terletak di ruang tamu.

Mertua saya mengucap tidak henti-henti setelah melihat apa yang ditayangkan dihadapan mata mereka. Itulah rakaman kecurangan anak mereka ‘sedang #bermain’ di hadapan mata mereka. Isteri saya hanya menundukkan kepala sambil menangis teresak-esak. Kemudian isteri saya bangun mendapatkan saya dan dipeluknya kaki saya sambil meraung-raung meminta ampun dan berjanji untuk tidak mengulangi perbuatannya itu.

Anak saya dan mak usunya tiba-tiba keluar daripada bilik akibat terdengar raungan isteri saya. Mereka terus ke ruang tamu tanpa kami sedari dan turut melihat tayangan kecurangan isteri saya. Kemudian saya terdengar suara anak saya bertanyakan kenapa mamanya memeluk lelaki lain dan bukan papanya di dalam television itu dan kenapa mamanya biarkan lelaki itu memegang buah dadanya. Saya yang menyedari anak saya berada di ruang tamu dengan pantas menutup television. Saya lihat wajah anak saya yang kehairanan akibat terlihat tayangan tersebut dan juga setelah melihat mamanya meraung-raung dikaki saya.

Wajah adik ipar saya juga dalam keadaan terkejut. Tangannya menutup mulutnya dengan matanya yang terbeliak akibat terkejut setelah mengetahui perbuatan kakaknya itu. Terus sahaja dia menarik tangan anak saya masuk ke bilik. Kedua-dua mertua saya tidak dapat berkata walau sepatah kata pun. Seminggu selepas itu, saya dan isteri saya pergi ke mahkamah syariah dan memohon perceraian. Selepas perbicaraan dan bukti-bukti yang kukuh, saya mendapat hak penjagaan anak saya. Kemudian saya meminta bekas isteri saya supaya menikah dengan lelaki yang saya nampak pada hari itu dengan disaksikan oleh hakim dan orang-orang pejabat agama.

Selepas kejadian itu, saya tinggal bersama anak saya dan sebulan sekali bekas isteri saya datang melawat anaknya. Sehinggalah selepas beberapa bulan, saya tidak nampak lagi batang hidungnya menjengok anaknya. Dari cerita yang saya dengar dari orang-orang tempat dia bertugas, selepas bekas isteri saya berkahwin dengan lelaki tersebut, dia memakan hati kerana lelaki tersebut ada hubungan sulit dengan perempuan lain. Mungkin itulah balasan allah kepadanya.

Pada hari raya puasa yang lalu, saya berziarah ke rumah bekas mertua saya atas desakan anak saya. Di sana saya berpeluang berjumpa dengan bekas isteri saya. Saya lihat, dirinya tidak lagi seperti dahulu. Tubuh yang dahulunya montok dan menawan kini kurus kering. Dari wajahnya saya tahu bahawa dia memang benar-benar makan hati dengan suami barunya yang diberahikan itu.

Biarlah, allah sudah pun temukan mereka berdua. Bahagia atau tidak itu bukan kerja saya, itu kerja tuhan. Yang penting, saya kini memulakan hidup baru dengan anak kesayangan saya. Dialah harta yang tidak ternilai untuk saya di dunia dan akhirat. Saya akan pastikan anak saya melalui jalan hidup yang betul agar hidupnya tidak menyimpang daripada ajaran allah yang sebenar.

Kesimpulan

Semuga kisah pedih pengalaman sahabat kita ini dapat menyedarkan pasangan lain di luar sana. Ingatlah ‘lelaki yang tidak cemburu terhadap isteri dan anaknya adalah dayus dan tidak akan mencium syurga’. Iman wanita amatlah tipis dan amat mudah tergoda, khususnya apabila mereka bebas sewaktu bekerja.

Warga prihatin ada banyak kes sebegini dalam simpanan fail kami. Zina bagi yang sudah berkahwin hukumannya rejam sampai mati. Jika tidak direjam secara muhkamat, mereka tetap direjam secara mutasyabihat. Aktiviti haram memang dipromosi oleh syaitan. Ia dilakukan semata-mata kerana nafsu, tanpa ikatan dan tanggungjawab. Oleh itu, menjadi trend sekarang semua perbuatan zina itu dirakam untuk ‘kenangan’. Apabila nafsu sudah memuncak, masing-masing sudah tidak kisah untuk dirakam aksi ranjangnya. Banyak sekali kes yang pihak wanita sendiri yang merakam aksinya berkali-kali.

Seorang suami yang berprinsip tidak akan mampu menerima semula isteri yang berlaku curang. Itu adalah ego atau ‘pride’ lelaki yang allah kurniakan secara fitrah. Pengalaman kami menunjukkan suami akan menceraikan isterinya pada kadar segera sebaik sahaja mendapat bukti. Memanglah hakikatnya seorang wanita hanya untuk seorang lelaki sahaja. Tidak mungkin 2 lelaki atau lebih boleh hidup bersama seorang wanita dalam masa yang sama.

Hasil kajian dan pengalaman kami juga menunjukkan situasi yang amat berbeza dengan sikap isteri yang masih mampu walaupun pahit untuk menerima suami yang berselingkuh dengan wanita lain. Mungkin para isteri memikirkan soal nasib anak, nasib diri yang mungkin menjanda, menjaga maruah diri serta keluarga dan sebagainya. Kebetulan pula dalam islam ada poligami yang sering diambil peluang oleh suami untuk berbuat sewenangnya. Kononnya boleh tambah isteri bila ‘terkantoi’. Maka meranalah si isteri.

Janganlah biarkan isteri kita berkeliaran, samada melalui aktiviti sosial secara zahir maupun melalui alam maya. Jika isteri kita diizinkan bekerja, pantaulah gerak geri mereka. Begitulah juga dengan para suami. Janganlah buang masa melayan isteri dan anak dara orang. Jika kita benar-benar mampu dan mahu, bernikahlah sahaja agar perhubungan itu ada berkatnya.

Pengalaman seorang dari kami amat mengejutkan sekali. Seorang artis terkenal yang sudah bersuami dipelawa di hadapannya oleh rakan lelakinya hanya dengan ayat “can i have #se’x with you, i have got a room here’. Beliau yang sedang makan di restoran hotel itu bersama rakan beliau boleh dengan mudah ikut naik ke bilik. Ironinya, ia tidak berlaku di hadapan rakan kami dan rakan-rakan artis itu, bukan secara rahsia. Beliau turut menceritakan kisah zina yang berleluasa secara terang-terangan di kalangan artis dan penari budaya.

Lihatlah penceraian yang berlaku apabila suami dapat tahu isterinya bertukar gambar alat kelamin dengan artis, melakukan perbualan #lu-ca’h melalui telefon, sms, facebook, whatsapp dan sebagainya. Hari ini ramai lelaki yang mengadu isteri mengabaikan suami dan anak kerana aktiviti ini. Dari aktiviti maya itu mereka berjumpa dan akhirnya syaitan akan menggoda masing-masing melakukan zina. Ingatlah, rakaman dan berita dari kerosakan akhlak ini akan menjadi rejaman masyarakat terhadap kita hingga ke anak-cucu, bahkan ke akhir hayat.

Telah allah tegaskan bahawa “berkeliaran itu membawa kerosakan”. Seharusnya kita mematuhi arahan allah itu agar mampu kita hentikan segala kerosakan akhlak ini segera. Kita sudah terlalu jauh dari landasan agama kita. Kerana itulah hidup masyarakat kita ini amat ‘tidak sejahtera’.


Hanya Kerana Cadar Putih, Saya Sedari Siapa Isteri Saya Sebenarnya Pada Malam Pertama. Sahabat Durjana !

'Saya kenali isteri 3 tahun lepas. Hubungan kami sangat rapat. Kami dibesarkan dari golongan keluarga yang kuat pegangan agamanya. Sehari sebelum kami dinikahkan, ada sahabat yang lebih 'mengenali' isteri saya menasihatkan agar saya menggunakan cadar putih di kamar/bilik malam pertama kami nanti...'

Beberapa jam selepas selesai kami bersama, isteri menangis teresak2 dan mula menceritakan hal yang sebenar. Sahabat yang saya sangkakan 'sahabat selamanya' itu adalah manusia paling durjana pernah saya jumpa !
Bismillahirrahmanirrahim…saya harap sangat post saya ni admin akan post dekat page kisah benar,sebab saya nak share pengalaman yang saya sendiri lalui..Saya baru 4 bulan berkahwin dengan suami saya,dan saya masih belajar di ipta terkemuka di malaysia .ceritanya begini,saya mempunyai masa silam yg sangat dahsyat yang tak mampu dibayangkan,saya telah berzina dan membuat maksiat..sebelum saya kenal dengan suami saya ,setahun saya mendiamkan diri dan berubah dan pade ketika itu,pergantungan saya hanya pada Allah…

saya lupakan dumia,saya kejar cita2…dan saya pernah berdoa "ya Allah ,kalau aku diberi peluang untuk mengenali lelaki lagi,kau kenalkan aku dengan jodohku ya Allah ,aku tak sanggup bercinta dan mmbuang masa,aku pilih jalan Mu dan aku bertaubat ya Allah…sebulan selepas aku berdoa sebegitu aku diperlenalkan dengan seorang lelaki yg kini suami ku..subhanllah..wallahi..dia alim sangat dan langsung tidak pernah menyentuh aku dan sangat menghormati ku sebagai wanita,kami tidak keluar bersama,langsung tidak bercinta,

beberapa bula setelah kenal,dye datang berjumpa abah dan terus masuk meminang..sebelum bertunang,aku jujur dengan dye aku sudah terlanj uur dan aku cerita segala kisah silam aku bukan niat membuka aib tapi aku cuba berterus terang sebab aku taknak satu hari namti bile kami bersama lepas nikah,dyedapat tahu dan dye akan tertekan lalu menceraikan ku..jadi,aku ambil langkah selamat dengan memberitahu dlu,untuk tidak mengkhianati bakal imamku…selepas diberitahu,dye terperanjat dan wallahi,dye tak samgka aku yang bertudung labuh kini mempunyai kisah silam sangat dahsyat dulu…

selepas memberi dye mase dalam 2 bulan menyepi ,selepas istikharah yang buat kesekian kali,dye hantar rombongam merisik daripade keluarga dan 3 bulan selepas itu kami bertunang dan 3 bulan selepas tunang kami bernikah…dye terima aku..wallahi dye kate dye ingin selamtkan aku…seperti ape yg dikatakan tunang ini…dye kate itu cume kisah silam…aku gembira..seperti yang kami rase,suami aku 'one in a million "bukan?ya ,betul…tapi ..jgn sangka ,kite pendosa tisak diuji allah..bukan senang taubat kite diterima,selepas sebulan berkahwin…tiade angin tiade ribut,dye ungkit aku siapa…

Allah,sakitnya …demi Allah…aku taat,patuh pada Allah dan suami ku…minta maaf setiap hari,tapi dugaan Allah melebihi segalanya,dye sentiase ungkit aku perempuan kotor,ramai lelaki dah sentuh,jijik dengan aku sampai dye tak sanggup nak sentuh aku..kami yang konon nya ingin bercinta selepas nikah,lentap begitu sahaja…kini,aku masih begini..berbekalkan kekuatan daripada kisah silam aku yg tauk sanggup aku ceritakan..aku masih di sini…belajar,aku isteri,aku anak dan aku juga bakal ibu kepada anak yang berada dalam kandungan ku (5 minggu)..doakan lahh aku diberi kekuatan untuk mengaharungi dunia…

aku tidak berniat untuk mengaibkan suami..cuma,aku ingin bercerita,kepada lelaki yang menerima wanita yg terlajur,terimalah sebenar benarnye..jangan separuh jalan..dan buat wanita yang dikasihi,jagalah diri anda sebaik-baiknya kerana…sekali anda terjerumus ke kancah zina,Allah akan turunkan balasan cash di dunia…bertaubatlah dengan sebenar-benar taubat…Menerima wanita sebegini bukan sesuatu yang mudahh..aku faham tindakan suamiku dan aku redha..buat encik tunang,yang menerima bakal isterimu,tahniah…teruskan usaha anda..ingat ,ini TIDAK MUDAH.

Sumber


Saya Ingat Ibu Bapa Saya Yang Masukkan, Jelas Pelajar Malaysia Tersalah Terima RM18.75 Juta Dari Bank

Australia, 22 Mei - Selepas membelanjakan US$4.6 juta (RM18.75 juta) untuk beg tangan dan barangan berjenama dalam masa 11 bulan, pelajar Malaysia yang belajar di Australia memberi penjelasan mengenai tindakannya itu ketika ditanya oleh pihak pengurus bank tersebut.

Pelajar yang berusia 21 tahun itu menerima panggilan telefon pada 8 April tahun lepas dari bank Wespac yang telah membekukan akaunnya setelah mengetahui bank itu tersalah memberi overdraf tanpa had ke akaun pelajar tersebut.

Ketika ditanya mengapa keluarkan wang yang banyak US4.6 juta (RM18.75 juta) pelajar itu menjawab dia menyangka ibu bapanya yang memasukkan duit tersebut ke akaunya.

"Saya beli pakaian, kasut dan banyak beg tangan.. Mereka semua di rumah saya di Rhodes", katanya sambil menambah dia kini hanya mempunyai wang $4,000 (RM12,000) ditangan.
"Ibu saya akan datang melawat pada Jun dan akan memberi cek bank

"Saya sudah memberitahu ibu bapa saya tentang perkara ini dan mereka tidak gembira dengan saya', katanya yang dipetik dari transkrip perbualan dalam panggilan telefon itu.-Siakapkeli.my

Baca : Dia tak ambil, Bank yang bagi

Sumber : smh.com.au


6 Gambar Dato Siti dan LCW Makan di Restoran Tergantung di KL

Siapa tak teruja jika di pilih untuk menikmati hidangan di Restoran tergantung di udara di KL yang tidak pernah di rasai oleh rakyat Malaysia.

Di Malaysia pun sudah ada Restoran tergantung di udara jika sebelum ini kita hanya dapat lihat hanya diluar negara.

Di Majlis pelancaran The Sky Malaysian Grand Launch selebriti popular Malaysia seperti Dato Siti dan suami, Dato Lee Chong Wei serta Amber Chia telah di jemput untuk makan di Restoren yang dianggap unik.

Mereka berada di udara dengan ketinggian yang agak menakutkan namun dengan peralatan keselamatan lengkap sambil makan bersaksi kan suasana bandar raya Kuala Lumpur di payungi awam yang terbentang luas.

Apa yang pasti The Sky Malaysian Grand ini akan menjadi tarikan pada mereka-mereka yang suka suasana yang menarik dan tempat -tempat yang menarik untuk makan.

Apa lagi jom intai beberapa keping gambar Dato Siti menikmati hidangan di restoran tergantung di udara di KL ini. Teruja sangat.
sumber :http://mestimauu.blogspot.com/


Ngeri! Rakaman Restoran Gantung Tiba-Tiba Terputus dan Kesemuanya Meninggal.. Lihat Video Didalam.

Semalam viral di laman sosial sebuah video di mana memaparkan satu restoran gantung yang menjadi kegilaan ramai ini bertukar tragedi apabila restoran tersebut tiba-tiba sahaja terjatuh.
Menurut sumber, difahamkan semua pelanggan restoran tersebut adalah wanita dan mereka meninggal dunia di tempat kejadian.

Jika anda lihat video di bawah pada saat 1.04 tiba-tiba sahaja terdapat percikan api dituas penyambung kabel tersebut sebanyak tiga kali dan terus terputus.

6 Gambar Dato Siti dan LCW Makan di Restoran Tergantung di KL

Kejadian ini bukan berlaku di Malaysia. Apapun, anda lihat sendiri video tersebut dan nilailah sama ada benda ini benar atau dusta semata-mata.

Namun, jadikanlah kejadian ini sebagai iktibar dan sentiasa berhati-hati. Saksikan Video di bawah:
video



Foto Ini Viral Beberapa Tahun Lepas.Tahukah Anda Apakah Jawatan Yang Beliau Sandang Sekarang? Respect!

“Naik Bata, Plaster Dinding, Pasang Mozek Dah Cekap”- 2 Gadis Ini Ikhlas Tolong Bapa Kerja Kontraktor
Korang masih ingat kisah anak gadis yang pandai repair sofa beberapa bulan lalu? Nah, ni lagi hebat bila dua anak gadis ini dah cekap buat kerja-kerja kontraktor yang seringkali dimonopoli kaum lelaki.

Seperti yang diceritakan oleh Azimart Burger Perang, dua gadis ini pada mulanya menolong bapanya namun kemudian jatuh minat terhadap pekerjaan yang dilakukan mereka.

Bapa dia orang paksa ke?

Seusai solah jumaat tadi..saya bergerak ke kedai makan untuk mengisi perut yang kosong seperti kelazimannya.Saya singgah sebentar dikedai kawan saya melihat pengubahsuaian yang ia lakukan.Pada permulaannya seperti biasa dari jauh melihat pekerja yang membuat pengubahsuaian tersebut..Mata saya tertangkap pada susuk tubuh wanita yang sedang mengangkut mozek untuk dibasuh,dan seorang lagi sedang membancuh simen untuk memasang mozek yang telah siap dibasuh tadi..

Uih..biar betul perempuan yang buat mozek?anak dara lagi tu..ishhh..

Bapa dia orang paksa ke?Hati berbelah bagi untuk pergi bertanya..bila terfikir dari timbul benda tak betul baik saya pergi bertanya sendiri.. Salam diberi dan sambut dengan baik.Rajinya adik buat kerja nih..baguih lah tolong ayah..Ayah mana?mereka serentak menunjuk ayah mereka..
Dari dulu lagi suka tolong saya…
“Anak abg rajinnuh..payah nak jumpa budak pompuan buat kerja nih bancuh simen,pasang mozek semua nih?”

Depa memang..dari dulu lagi suka tolong saya.suruh duduk rumah depa nak ikut jugak..yang sulong tu bukan belajar tak pandai.Dapat pergi belajar tapi tak mahu sebab nak belajar benda ini,niat dia nak ambil lesen kontraktor..

Selanjutnya Foto Ini Viral Beberapa Tahun Lepas.Tahukah Anda Apakah Jawatan Yang Beliau Sandang Sekarang? Respect!

Baguslah macam tu..niat dah elok lepas nih boleh pergi kursus untuk ambil lesen,

Yang itulah dia punya cita cita.Kakak yang sulong tu alhamdulilah..setakat bina dinding(naik bata) pasang mozek,plaster dinding memang depa cukup cekap lah..kadang kadang saya ‘lepaskan” terus kerja tersebut dekat mereka buat.

Wah!! dah cekap dah mereka berdua yer..macam macam boleh buat,untunglah abg walaupun anak perempuan dia boleh buat kerja macam lelaki.Susah nak jumpa perempuan tambahan anak dara pulak yang nak buat kerja macam nih.. 

Syukurlah mereka suka buat untuk cari pengalaman bagi bina kerjaya masa depan.Harap mereka menjadi kontraktor muslimah yang berjaya suatu hari nanti..insyallah
Tidak memberi alasan, malah berbangga
Mungkin kita yang banyak memberi alasan akan terfikir bagaimana dengan kehidupan yang adik ini lalui..ia mencari sendiri untuk memajukan diri tanpa rasa malu ataupun segan walaupun selayaknya kerja ini adalah untuk kaum lelaki..

Ia tidak memberi alasan malahan berbangga dengan apa yang ia buat disamping dapat membantu ayahnya.Mencari rezeki untuk keluarganya..

#pesananuntukdirisendiri?
#kontraktormuslimah?


Lelaki Ini Kongsi Kejadian Aneh Berlaku Ketika Mandikan Jenazah Tukar Jantina

Setiap kematian umat Islam, haruslah disempurnakan dengan baik. Tidak kiralah siapa dia. Urusan pengendalian jenazah biasanya dilakukan oleh pegawai yang dikhaskan dengan bantuan ahli keluarga.

Namun, apa yang dikongsikan oleh lelaki ini sepanjang menguruskan seorang jenazah lelaki yang telah menukar jantinanya kepada wanita wajar dijadikan tauladan untuk kita semua.
SALAH SATU DARIPADA PENGALAMAN YANG SAYA LALUI SENDIRI KETIKA MENGURUSKAN JENAZAH.

Terpanggil dihati saya untuk berkongsi satu pengalaman sepanjang menguruskan jenazah. Mohon ampun dan maaf bukanlah niat untuk mengaibkan sesiapa malah lebih kepada iktibar dan pengajaran buat kita yang masih hidup agar tidak melakukan dosa dan sesuatu yg dilarang ALLAH kerana balasannya ALLAH bayar tunai tika di dunia lagi. Nauzubillah.

Berlaku di sebuah hospital, saya disambut oleh waris arwah iaitu ibunya yang ingin menyampaikan sesuatu kepada saya. Ada sedikit debaran dihati saya namun demi tugas saya perlu laksanakan tanggungjawab ini hingga selesai. Menurut ibu arwah, jenazah anaknya telah menukar jantina dari lelaki kepada perempuan.

Jenazah Lelaki Islam Yang Menjalani Pembedahan Tukar JantinaIn Shaa ALLAH Sebelum saya cerita kisahnya, saya akan bagi sedikit penjelasan, bagaimana menguruskan jenazah seorang lelaki atau perempuan muslim yang telah menjalani pembedahan penukaran jantina, siapa yang patut melaksanakan pengurusan jenazahnya, bagi menguruskan jenazah seorang lelaki atau perempuan muslim yang menukar jantina, jenazah tersebut hendaklah diuruskan mengikut jantina asalnya dan diuruskan oleh warisnya atau pihak berkuasa agama.

Setelah saya bagi keterangan terperinci kepada ibunya, saya terus masuk ke bilik pengurusan jenazah untuk memandikan dan mengkafankan jenazah. Saya dibantu 3 waris jenazah, ibu dan 2 orang abangnya, 3 waris jenazah ini sahaja yang ada, yang lain hampir 30 orang sahabat sahabat jenazah ke semuanya sejenis sepertinya. Sebelum saya mandikan jenazah, seperti biasa saya akan bentangkan kain untuk di kafankan siap-siap supaya mudah kerja saya.

Kulit Putih Perlahan-lahan Berubah Menjadi KehitamanSetelah selesai, saya mengangkat jenazah ke tempat mandi, saya tutup pakai kain kafan dan buka pakaiannya, alhamdulillah putih kulitnya namun perlahan lahan ke seluruhan tubuh badan jenazah mula menghitam, sikit demi sedikit, ibu dan abang arwah mula perasan, ibu arwah tidak dapat berkata apa-apa, seolah-olah sudah tahu apa yang akan terjadi, mengalir air mata ibu arwah sehingga saya sendiri pun mengalirkan air mata.

Najis, Cecair Kuning Bercampur Darah Tak Berhenti KeluarSaya memulakan mandi jenazah dengan istinjak (buang najis), ketika saya istinjak jenazah itu, najisnya cukup banyak, sehingga saya behenti, kerana saya rasa sudah terlalu lama saya istinjak, tetapi najisnya tidak behenti keluar. Saya terus menyucikan jenazah macam biasa, saya lihat air yang mengalir kekuningan keluar dari tubuh jenazah dan yang lebih menyedihkan keluar dari kemaluannya nanah bercampur darah dan juga ulat. Selama itu jugalah mulut saya tiada henti memohon doa agar ALLAH SWT meringankan azab arwah dan memudahkan urusan keatas arwah agar dapat saya uruskan sempurna yang mungkin. Perlahan lahan saya memasukkan kapas kedalam kemaluan jenazah dengan tujuan memberhentikan pengaliran darah tadi. Ibu jenazah yang mulanya nak membantu saya untuk mandikan jenazah anaknya tadi pengsan, kerana melihat kejadian itu. Saya terus mandikan jenazah anaknya, selesai saya mandikan dan wudukan jenazah, saya tutup keseluruhan tubuh jenazah dengan kain kafan sebelum saya jiruskan dengan air sembilan.

Sedikit penerangan, air sembilan ini air yang dicampurkan, air kapor barus, air kayu cendana dan air sintok, air ini untuk mewangikan jenazah.

Jenazah Semakin MereputSetelah selesai saya jirus air sembilan tadi, saya bukak kain kafan tadi, sekali lagi ALLAH tunjuk kekuasaanNYA. Jenazah kelihatan sangat reput, buah dada palsunya mengecut. Selesai saya mandi dan kafankan jenazah tadi, saya jemput kesemua sahabat sahabatnya tadi untuk duduk di depan jenazah, saya mengambil peluang itu untuk memberi sedikit tazkirah dan hampir kesemuanya menangis. Apa yang menyedihkan saya, tidak sampai beberapa minit jenazah di angkat ke dalam van jenazah, sahabat sahabat jenazah tadi bergelak ketawa di tepi van jenazah itu, tak tahulah saya apa yang di sembangkan. ALLAH HU AKHBAR. Doa saya mudahan ALLAH membuka hidayah agar mereka berubah dan mudahan ALLAH mengampunkan juga dosa saya dan arwah sepanjang proses pengurusan bermula hinggalah selesai.

Sekali lagi saya memohan maaf, bukanlah niat saya untuk mengaibkan sesiapa, malah lebih kepada iktibar dan pengajaran untuk saya sendiri dan kita semua.

Tukar Jantina adalah HARAMPertukaran jantina dari lelaki kepada perempuan atau sebaliknya, melalui pembedahan, adalah haram di segi syara' berdasarkan AL-Quran dan dipandukan Hadis.

ALLAH mencipta manusia dengan sebaik-baik kejadian berbanding dengan makhluk yang lain.

Firman ALLAH yang bermaksud :-
" Sesungguhnya Kami ciptakan manusia dengan sebaik-baik bentuk ".
( Surah AT-Tiin ayat 4 )

Daripada Ibnu Abbas R.A. bahawa ( Maksudnya ) :-
" Rasulullah melaknat kaum lelaki yang menyerupai atau berlagak seperti wanita dan kaum wanita yang menyerupai atau berlagak seperti lelaki ".
( Hadis Riwayat AL-Bukhari )

Daripada Abu Hurairah R.A. beliau berkata
( Maksudnya ) :-
" Rasulullah melaknat lelaki yang memakai pakaian wanita dan wanita yang memakai pakaian lelaki ".
( Hadis Riwayat Abu Daud )

Wahai saudara-saudara seislam ku, ini pengalaman yang saya lalui sendiri. Janji ALLAH itu benar saudara-saudara ku. Ambillah pengajaran dan iktibar daripada pengalaman saya ini. Janganlah kamu ragu-ragu lagi dengan janji ALLAH. Selagi kita masih bernafas, kita masih sempat lagi untuk bertaubat kepadaNYA.

Perkongsian oleh Syed Sohleh Syed Jalaluddin


Rakaman Perbualan Telefon Antara Pelaku Kejam dan Mangsa Beberapa Jam Sebelum Kejadian Yang Mengejutkan.!

Polis Dedahkan Perbualan Mangsa Dengan Pembunuh ! TAK SANGA Rupanya Mangsa Yg 'AJAK'

Untuk mendengar perbualan telefon antara pelaku dan mangsa boleh klik di SINI



Astaghfirullah..Pasangan Remaja Nekad Gantung Diri Selepas Cinta Mereka Tidak di Restui Orang Tua

Tidak dapat dibayangkan bagaimana kejadian sebegini boleh terjadi di negara kita. Barangkali, isu hantaran melambung dan tidak direstui oleh keluarga masing-masing. Jadi kedua-dua mereka nekad untuk gantung diri sehingga mati. Lihat dan dengarkan kisah tragis pasangan kekasih ini...
frown emoticon
beginilah akhir kisah 2 sejoli... yg tidak mndapatkan restu dari ke-2 org

tuanya.... mudah-mudahan sja cinta mreka menyatu di alam sana.... amin..?

Cinta tidak disetujui orang-tua, sejoli di Samarinda gantung diri.. Bakkisah Romeo serta Juliet, pasangan sejoli di Samarinda

Selanjutnya Astaghfirullah..Pasangan Remaja Nekad Gantung Diri Selepas Cinta Mereka Tidak di Restui Orang Tua

diketemukan tewas gantung diri...

tetapi lantaran terganjal restu serta N tak mempunyai KTP pada akhirnya hasrat itu susah terwujud..

wahai ibuk pabak mohon untuk din pikirkan lah voto diatas bila ter jadi pada anak kita,..

mohon sesaat saat nya untuk membagi kan keseluruh dunia supaya saudara serta kerabat kita tahu..


"Saya Selekeh Pun Suara Sedap...Tak Macam Artis Suara Yang Macam Suara Katak Tu.." Pedas Respon Khai Bahar Bila Penyanyi Terkenal Hina Beliau

"Saya selekeh pun suara sedap...Tak macam artis suara yang suaa katak tu,," Pedas RESPON KHAI BAHAR untuk Seorang Artis Popular yang Hina beliau...
"Saya Selekeh Pun Suara Sedap...Tak Macam Artis Suara Yang Macam Suara Katak Tu.." Pedas Respon Khai Bahar Bila Penyanyi Terkenal Hina Beliau

Artis wanita yang ketika ini salah satu lagunya menduduki top 10 carta di beberapa stesen radio tempatan mungkin bernasib malang kesan dari kenyataan pedas yang dikeluarkan olehnya kepada Khai Bahar baru-baru ini. Siapakah artis tersebut? Dengar lagunya sahaja korang kenal dah..

Selanjutnya di "Saya Selekeh Pun Suara Sedap...Tak Macam Artis Suara Yang Macam Suara Katak Tu.." Pedas Respon Khai Bahar Bila Penyanyi Terkenal Hina Beliau

Selepas melakukan rawatan memperbetulkan struktur gigi, kini penampilan penyanyi baru Khai Bahar pula menjadi perhatian.

Malah pengikut Instagramnya juga sudah mula perasan apabila Khai sering dilihat memakai jaket berwarna hitam dan topi ketika membuat persembahan atau menghadiri sesuatu majlis.
Perkara itu menyebabkan ada netizen yang kurang senang melihat cara pemakaiannya dan menasihati penyanyi berusia 22 tahun itu untuk tidak kelihatan terlalu ‘simple’.

Bagaimanapun, Khai atau nama sebenarnya Muhamad Khairul Baharudin ketika ditemui Astro Gempak berkata dia tidak kisah untuk berubah dari segi penampilan namun perubahan itu perlulah dilakukan secara perlahan-lahan.

“Selekeh? Tak kisahlah apa orang nak kata, yang penting saya tak kacau orang. Ini adalah diri saya dan saya sukakan sesuatu yang ‘simple’.

“Saya sedar bila orang dah mula kenal, apa saja perkara yang kita buat pasti jadi perhatian termasuklah pakaian.

“Saya tahu mereka nak saya nampak kemas dan saya faham komen-komen itu semua untuk kebaikan saya.

“Sebenarnya saya tak kisah untuk memperbetulkan gaya berpakaian cuma saya rasa perkara itu perlu dilakukan secara perlahan-lahan dan tidak terlalu drastik.

“Insha Allah saya akan perbaiki penampilan saya di masa akan datang, tak nak lah nanti orang nampak saya terlalu banyak berubah. Kalau boleh saya nak kekalkan identiti sendiri,” katanya.

Dalam pada itu, Khai juga mengakui semakin banyak mendapat tawaran nyanyian dan jadualnya juga kini semakin padat.

“Setakat ini banyak juga tawaran yang saya terima untuk buat persembahan dan jadual saya juga semakin padat.

“Saya pun tak sangka video nyanyian saya bersama Kak Nana (Siti Nordiana) jadi viral dan membuatkan nama saya semakin dikenali.

“Alhamdulillah, mungkin ini rezeki saya. Rezeki tu tuhan yang bagi dan saya rasa sangat bersyukur,” ujarnya.

Sebelum ini, video Khai menyanyikan lagu Memori Berkasih secara duet dengan penyanyi Siti Nordiana menjadi viral di laman sosial dan Khai kini telah berjaya mengikat kontrak nyanyian bersama NAR Records.


(VIDEO) Jenazah Pertama Tiba, Datuk Seri Rohani Karim Tidak Dapat Mengawal Kesedihan

Sebentar tadi kira-kira jam 3.40 petang , jenazah pertama korban tragedi helikopter terhempas di Sebuyau, Kuching telah tiba di padang IPK Kuching.

Jenazah berkenaan yang dipercayai adalah Allahyarham Datuk Noriah Kasnon iaitu Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi.

Turut hadir menyambut jenazah berkenaan ialah Datuk Seri Rohani Abdul Karim yang merupakan Menteri Pembagunan Wanita, Keluarg Dan Masyarakat.

Menurut Rohani dalam kenyataan di laman Facebooknya kira-kira sejam lalu dia telah berada di IPK Sarawak untuk menyambut jenazah YB Noriah yang sudah dianggap sebagai adiknya sendiri.

Apabila jenazah sampai ternyata, YAB Rohani tidak dapat menahan kesedihan apabila menangis melihat jenazah 'adik'nya itu dipindahkan untuk dihantar ke Hospital Umum Sarawak untuk bedah siasat.



Video boleh dilihat di Siakap Keli


Shabery Cheek dan Menteri Lain Sepatutnya Naik Helikopter Yang Hilang

KUCHING: Helikopter yang membawa seorang timbalan menteri yang hilang sejak semalam sepatutnya dinaiki oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Ketika Shabery hendak menaiki helikopter itu untuk pulang ke Kuching selepas menghadiri satu majlis di pekan Spaoh, Timbalan Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Alfred Jabu yang mengiringi Shabery menawarkan helikopter rasminya kepada beliau dan rombongannya.

Pengawal peribadi polis kepada Shabery, Fadhrul Azmar Remli memberitahu Bernama hari ini, “Shabery sudah hendak menaiki helikopter tersebut tetapi dalam minit-minit terakhir Jabu suruh tukar helikopter.”

Fadhrul berkata Jabu memberitahu Shabery supaya menaiki helikopter rasminya kerana beliau (Jabu) tidak jadi terbang ke Sibu untuk satu acara lain.

Fadhrul yang turut bersama rombongan Shabery, sebelum itu menaiki helikopter yang hilang itu dari Tanjung Bijat ke Spaoh manakala Shabery menaiki helikopter jenis lain.

Helikopter jenis RP-C 6828 itu dalam perjalanan dari Betong ke Kuching apabila ia hilang daripada pengesanan radar, menurut Jabatan Penerbangan Awam.

Pesawat itu berlepas dari Betong, kira-kira 250km dari sini, pada 4.12 petang dan sepatutnya tiba di Kuching sekitar 5 petang.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengesahkan helikopter itu membawa enam orang, antaranya Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Noriah Kasnon, suaminya Asmuni Abdullah, Anggota Parlimen Kuala Kangsar Datuk Wan Muhammad Khairil Anuar Wan Ahmad.

Turut berada dalam helikopter itu ialah Ketua Setiausaha Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Dr Sundaran Annamalai, pengawal peribadi Noriah, Ahmad Sobri Harun, dan juruterbang warga Filipina Rudolf Rex Ragas.

Menceritakan semula atur cara Shabery semalam, Fadhrul berkata Shabery ke Tanjung Bijat, di Bahagian Sri Aman, bagi menghadiri majlis yang turut dihadiri Jabu dengan menggunakan kereta dari Kuching.

Selepas acara itu, Shabery hendak ke pekan Spaoh pula untuk menghadiri satu lagi acara bersama petani tempatan dan Jabu mempelawa menaiki helikopternya.

Fadhrul berkata beliau yang tidak dapat menyertai Shabery dan Jabu, telah terbang berasingan dengan menaiki helikopter RP-C 6828 yang disewa untuk Shabery ke Spaoh.

Selepas berakhir acara di Spaoh itu, Shabery telah bersedia untuk menaiki helikopter yang disewakan untuknya pulang ke Kuching tetapi ditahan oleh Jabu supaya menaiki helikopternya.

Fadhrul berkata helikopter Shabery yang tidak digunakan itu mendapat arahan supaya ke bandar Betong untuk mengambil Noriah dan rombongannya yang turut hendak pulang ke Kuching.

Katanya helikopter yang hilang itu boleh terbang lebih laju daripada helikopter yang dinaiki Noriah ke Betong sebelum itu.

Menurut Fardhrul, foto yang tersebar menunjukkan Noriah dan rombongannya bergambar di sisi sebuah helikopter lain itu diambil di Hornbill Skyways di lapangan terbang Kuching sebelum mereka berlepas ke Betong untuk satu acara berasingan. – Bernama