Filled Under:

Luahan‬ Hati Seorang Ayah


Dari FB Nur Fitri Damia

Assalamualaikum...bermula pada 2007 anak saya dilahirkan normal berat 2.5kg sewaktu umur 3 bulan wife saya hantar kat sebuah klinik kerajaan di cheras,dan selepas 3-4 jam mendapat suntikan imunasasi ( 3serangkai ) dengan tak demam tak apa..anak saya tiba2 pucat biru dan sawan selama 2 jam( sawan tarik ).Waktu tu saya tengah kerja ,hanya wife saja yang menjaga anak.apo lagi wife saya tak cukup tanah berlari ke jalan raya mencari teksi,sesampai nya di emegancy HKL,anak saya masih sawan..... frown emoticon...ada doktor tu mengatakan anak saya terlebih dos dan tak serasi dengan obat tu.....mula dari situ lah episod anak manja saya nur zetty sering kali kena sawan,boleh dikata kan seminggu 3 atau 4 kali masuk icu.

Sehinggakan saya berkerja tak tentu arah..sekejap terkejar ke sana terkejar ke sini...sehinggakan dalam perjalanan tengah menunggang motor,.....dalam tak sedar air mata saya mengalir entah kenapa mungkin itu lah yang dikata kan ayah terlalu sayangkan anak.sepanjang jalan saya tak berhenti berdoa pada Allah supaya anak saya cepat sedar dari sawan dan cepat sehat.sehingga lah pada satu hari saya demam tinggi sehingga kan nak berjalan pun tak larat.saya heran dengan anak manja sya ,saya mengatakan papa demam dan jangan dekat takut nanti berjangkit...tapi dia lagi datang dan peluk aku sehingga dia tertidur.keesokan nya dia betul2 demam tinggi 40++,sawan 3 jam dan di hantar ke hkl masuk icu,doktor tak ada pilihan dan terpaksa ambil line ditepi leher kerana urat2 dia kecil2.

masa tu lah anak saya koma selama 3 hari dan sawan tak henti selama 3 hari.itu lah kali ke 15 dia masuk icu.....bila dia sedar dari koma ,sedar sedar dia dah tak boleh berdiri,duduk, bercakap dan semua segi ibarat seperti baby yang baru lahir...ya Allah sya menangis.. sebagai seorang lelaki entah saya menangis sangat2 ,sampai saya persalahkan diri kerana anak saya jadi macam tu...saya menangis tapi tak tunjuk dekat wife saya kerana dia mudah menangis.saya amat bersukur kerana ada wife yang memahami keadaan dan bertanggung jawab .Tapi apa pun anak perempuan saya ni semangat dia kuat ,sekarang ni ada perkembangan positif...alhmdulillah....ya Allah sembuh kan lah anak ku ....Amin....

‪#‎Semoga‬ Ada Satu Keajaiban Akan Berlaku.... In Sya Allah....

🍁Nm anak....Nur zetty shazlily
🍁Nm Mohd Zakri Saimoni Saimon
🍁No tel.... 01119526330




0 comments:

Post a Comment