Filled Under:

Akhir Zaman..Isteri Leka Bermain Dengan Phone, Si Suami Cari Wanita Lain

Oleh Feyra Nasrom Sumber Kisah Rumah Tangga

Bermacam-macam kes boleh terjadi yang menyebabkan punca suami isteri kahwin lain, curang, cerai dan sebagainya. Kadang-kadang, alasan tak logik pun boleh mendorong ke arah penceraian. Relevankah? Setiap masalah boleh bawa berbincang, takkan semudah itu nak cari pengganti, ya tak? Melainkan, jika anda sudah hilang rasa cinta terhadap pasangan sendiri, kes curang dan cerai ini memang mudah terjadi.

Satu kisah yang dikongsi ini membuatkan kami terfikir, ada betulnya jika terlalu taksub dengan sosial media dan sebagainya, boleh menyebabkan keretakan rumah tangga. Mungkin alasan suami cari lain disebabkan si isteri terlalu suka tengok handphone boleh diterima pakai, tetapi, bukankah komunikasi antara satu sama lain itu penting? Ataupun mungkin lelaki ini sudah pasang niat untuk curang? Ataupun, sudah berkali-kali membincangkan perkara yang sama, si isteri tetap tidak mempedulikan masalah tersebut? apa komen anda? jom kita lihat perbualan lelaki ini bersama kekasih baharunya : 
hmm.. beringatlah suami isteri, jangan terlalu leka dengan kecanggihan teknologi sehingga kehilangan orang tersayang. Apa-apa pun ingat tanggungjawab masing-masing, jangan ambil mudah dengan hal-hal sebegini. Sayangi pasangan dan rumahtangga anda.




1 comments: