Filled Under:

Anak Fasha Sandha Disambut Ke Rumah Dengan Adat



Selain baby girl pelakon Rozita Che Wan, sehingga kini Murai Batu tak puas lagi tatap wajah bayi kedua Fasha Sandha yang sangat comel yang baru shaaja lahir baru-baru ini. Puteri pertamanya bersama suami, Jejai itu nampaknya mendapat perhatian luas juga daripada peminat yang suka melihat wajah putih gebu anaknya itu.

Tapi apa yang Murai Batu nak cerita hari ini adalah Murai Batu tertarik dengan adat yang dilakukan ibu mertua Fasha ketika dia dan puterinya bernama Putri Raysha Jemaima di bawa pulang. Putri Raysha Jemaima disambut dengan adat seperti direnjis air mawar dan ditabur dengan beras kunyit ketika tiba di rumah mertuanya.

Bukan itu sahaja baby girl Fasha itu kemudian diberi merasa air zam zam, kurma, gula, garam dan asam. Murai Batu tak pasti lah adat itu dari mana tetapi apa yang pasti adat itu memang dilakukan oleh keluarga Jejai untuk setiap cucu yang pertama kali pulang ke rumah.

Malah, ibu Jejai turut memberika namanya tersendiri kepada puteri Fasha iaitu dengan nama Cahaya Murni. Tanpa membuang masa, jom kita layan foto-foto anak Fasha yang disambut keluarga ketika pulang ke rumah:





Murai 




0 comments:

Post a Comment