Filled Under:

5 Kelebihan Kerjaya Mewah Oil Dan Gas Yang Patut Tahu



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera ,

Saya tahu anda teruja untuk tahu tentang Kelebihan Kerjaya Minyak Berbanding Kerjaya Dalam Industri lain ialah...

Apa yang bakal saya ceritakan ini mungkin bukan sesuatu yang baru tetapi saya akan memberikan sudut pandang yang berbeza di mana nak tak nak anda, pasti mahu dan berpeluang bekerja dalam bidang kerjaya mewah ini.

Cuba anda buka mata anda seluas-luasnya dan lihat betapa besarnya potensi kerjaya minyak.


#1 - Kebanyakkan syarikat-syarikat minyak adalah syarikat antarabangsa dan mempunyai operasi di dalam negara dan luar negara

#2 - Gaji yang besar dan mewah. Gaji minumum dalam Malaysia saja untuk
mereka yang bekerja di sektor Oil dan Gas adalah hampir RM4000 hingga RM5000

#3 - Peluang kenaikan gaji yang tinggi, lebih-lebih lagi bila berpindah keluar negara. Apabila sudah berpengalaman, tangga gaji boleh naik sehingga 100% dengan hanya bekerja di sektor yang sama dan bidang yang sama.

#4 - Terdapat banyak Elaun seperti Elaun perjalanan dan Elaun 'Offshore' atau 'Onshore' yang tinggi. Malah mudah mendapat latihan sambil kerja dan latihan di luar kerja yang di tanggung oleh syarikat.

#5 - Latihan dan kemahiran yang tinggi kualiti yang sangat bagus untuk pekerja muda dan yang baru ingin berkecimpung dalam bidang oil dan gas.


Jadi itu adalah 5 kelebihan yang sangat teruja untuk anda , teruja tak? untuk bekerja dengan syarikat besar dan mewah seperti Petronas, Shell, ExxonMobil, Schlumberger, Syarikat di Timur Tengah Saudi, UAE, Qatar, Australia, Eropah, Amerika Syarikat dan lain lain negara.

Saya akan kongsikan lagi Pengalaman dan Kisah kejayaan seorang Eksekutif Muda yang telah mencapai status Jutawan Kerjaya dalam masa 1 tahun sahaja.

Berminat,sila layari http://www.ashadee.net/go/50299/terusmaju

Ikhlas
Baharudin Jemenin




0 comments:

Post a Comment